Waarom een goed logo belangrijk is

Tegenwoordig verkopen we een product en een verhaal. Bij bepaalde merken is het verhaal belangrijker geworden dan het verhaal zelf. Het is een grote uitdaging om een verhaal te creëren waar mensen in geloven en waar ze zich mee willen associëren. Het design van het logo speelt een belangrijke rol in het overbrengen van het verhaal. In dit artikel vertellen we meer over het belang van een goed logo en waar deze aan moet voldoen.

Het belang van een goed verhaal

Tegenwoordig is een goed verhaal enorm belangrijk. Er zijn genoeg merken die meer geld voor hun producten kunnen vragen omdat klanten zich willen associëren met het merk. Als bedrijf zijnde is het niet eenvoudig om een verhaal te creëren waar mensen in geloven. Zoals eerder aangegeven speelt het design van de logo een belangrijk onderdeel in het overbrengen van het verhaal.

Door voor de juiste kleuren en illustraties te kiezen kun je consumenten een bepaald gevoel geven. Het gevoel dat je de consumenten wilt geven hangt natuurlijk helemaal van jezelf af. Wel zal je er rekening mee moeten houden dat iedereen de informatie (dus ook jouw logo) anders verwerkt dan jij dat doet.

Logo ontwerpen uitbesteden

Het is lastig om een ontwerper te vinden waarmee je op één pagina zit. De meeste ontwerpers willen graag hun creativiteit kwijt, terwijl jij al precies weet wat je wilt. De briefing (communicatie tussen de ontwerper en jou als klant) speelt een grote bijdrage in het uiteindelijke resultaat. Meer weten? Bezoek logo ontwerpen.

Read More

Het maximale uit Google Adwords halen. Hoe doe je dat?

Ben je van plan om te gaan starten met Google Adwords? Of heb je al een Google Adwords campagne lopen en denk je hier meer uit te kunnen halen? Lees snel verder. In dit artikel vertellen we jou meer over het starten van een Google Adwords campagne, wat je in je achterhoofd moet houden en hoe je het succes van jouw campagne kunt verhogen. Lees snel verder.

Belangrijke factoren

Er zijn een aantal factoren die enorm belangrijk zijn bij het opzetten van een Google Adwords campagne. Ten eerste is het belangrijk dat je de juiste zoekwoorden uit kiest. Daarbij is het slim om meerdere zoekwoorden uit te proberen om te kijken welk zoekwoord het beste bij jouw landingspagina past. In de meeste gevallen is het slim om voor zoekwoorden te kiezen waar gemiddeld veel op gezocht wordt en waar weinig concurrentie voor is (deze zoekwoorden zijn niet altijd beschikbaar). Vervolgens zal je moeten nadenken over een goede advertentie waarmee je de gebruikers van google overtuigd jouw website te raadplegen.

Daarnaast is jouw landingspagina ontzettend belangrijk. Je kunt veel bezoekers naar jouw website krijgen, maar wanneer de landingspagina niet op de juiste manier ingericht is wordt het natuurlijk een lastig verhaal. Aan de hand van het zoekwoord en een omschrijving van de doelgroep kun je nagaan wat de behoefte van de bezoeker is. Jouw landingspagina zal de bezoeker in deze behoefte moeten voorzien. Daarnaast zal jouw website ook nog eens makkelijk te gebruiken moeten zijn. Haal het maximale uit je Google Adwords campagne.

Het belang van relevante bezoekers
Relevante bezoekers zijn ontzettend belangrijk. Uiteindelijk wil je dat meer mensen jouw website bezoeken, maar deze mensen zullen wel relevant moeten zijn. Wanneer de bezoekers relevant zijn aan de producten of diensten die je aanbiedt is het meer waarschijnlijk dat bezoekers een klant van je worden.

Read More

Een website laten maken in uw regio?

Bent u ook opzoek naar een website die echt werkt voor u? Wie zien in deze tijd veel webdesigns die verouderd zijn en niet mobiel vriendelijk. Het is belangrijk dat u juist een website laat maken die ingericht is zodat u ook daadwerkelijk nieuwe klanten eruit kan generen.

Wij zien vooral in de regio Den Haag, Zoetermeer, Rotterdam, Leiden, Katwijk en Gouda veel internet marketing bureaus die het specialisme missen op gebied van design en internet marketing. Een website laten maken is dus niet zomaar iets. Voor de meesten bedrijven moet hun website als een commerciële medewerker die nieuwe leads of gelijk klanten voor u genereert.

Tegenwoordig is een website niet alleen een visitekaartje op het internet, de meeste ondernemers zijn afhankelijk van hun website, daarom wordt webdesign dus heel erg belangrijk.

Maar alleen een website is niet genoeg, u heeft een website nodig die ook gevonden wordt door uw potentiële klanten op het internet.

Bijvoorbeeld, als u opzoekt bent om een nieuwe website te laten maken in de regio Den Haag wat typt u dan in, in een zoekmachine als Google?

Bijvoorbeeld zoekwoorden als: website laten maken den haag of webdesign den haag zijn wellicht woorden die u zal intypen in de zoekmachine.

Het is dan ook van belang om te kijken hoe de grote spelers in uw branche aanwezig zijn.

Read More

Haal meer uit Internet

Wie heeft er nog geen website? Jij toch wel. Dus je hoort er ook bij! De klanten stromen toe. Of gaat het toch anders? Haal je wel genoeg uit je website? Kan het niet, móet het niet beter?

5 Uitdagingen

#1: laat je bezoeker niet verdwalen. Bij het lezen van gedrukt medium weet je als lezer waar je aan toe bent. Je ziet de beginpagina tot en met de eindpagina. Maar op het web kun je niet zien of je bij het begin bent, hoeveel er is en waar het ophoudt. Bovendien is elke website nog eens anders van opbouw. Het is daarom extra belangrijk met je websitestructuur te letten op een heldere en consistente navigatie, een informatie teksthiërarchie en een duidelijk pad voor de beoogde taakvervulling.

#2: schrijf voor je bedrijf, je lezer én de zoekmachine. Geef de lezer relevante informatie in de taal die hij zelf ook gebruikt, schrap de clichés over hoelang je bedrijf al bestaat. Schrijf eerst beknopt en geef pas meer informatie als de lezer dat wil. Bewaar de verkooppraatjes tot op het moment van sluiten van de verkoop.

#3: krijg het vertrouwen van je bezoeker. Internet is niet ‘persoonlijk’. Probeer het dat wel te maken. Voeg foto’s toe, schrijf persoonlijk. Internet is zelfs potentieel crimineel, dus voeg toe wat de bezoeker op z’n gemak stelt.

#4: maak elke webpagina een binnenkomer of juist niet! Op het web kan elke pagina een binnenkomer zijn van waar uit de bezoeker verder op zoek gaat naar zijn ding. Maak het hem mogelijk. Maar op sommige pagina’s wil je dat de bezoeker niet afgeleid wordt van het doel dat jij probeert te bewerkstelligen. Maak het dan ‘minder mogelijk’.

#5: bouw je webtekst in lijn met het aankoopproces van de klant. Het verkoopproces is als volgt: aanbrengen bezoekers, op gemak stellen, lekker maken, aansporen, koop sluiten. Welkomstpagina, Voorverkooppagina, verkooppagina, aankoopproces.

Read More

Een fotogalerij op je WordPress website: de eenvoudigste manier!

Ik zie regelmatig op Twitter, Facebook en diverse fora de vraag voorbij komen welke plugin je het beste kunt gebruiken om een mooie fotogalerij op je WordPress website te maken. Veel mensen proberen de foto’s stuk voor stuk te plaatsen en dan uit te lijnen en bij te snijden om te zorgen dat het een beetje netjes naast en onder elkaar staat. Dit is bijna niet te doen en zorgt al snel voor een ‘galerij’ die schots en scheef staat. Of ze gebruiken een tabel en plaatsen vervolgens in elke cel een foto. Tabellen moet je alleen inzetten als je ook daadwerkelijk een tabel wilt tonen, verder niet. Veel mensen zien de meest eenvoudige oplossing over het hoofd, terwijl die recht voor hun neus aanwezig is!Plugin NextGen Galery

Vorig jaar zou ik de vraag: “met welke plugin kun je het beste een mooie WordPress galerij maken?” volmondig beantwoord hebben met: “NextGen Gallery“. Een krachtige plugin waarmee je een onbeperkt aantal galerijen kunt maken die je zowel in berichten/pagina’s als in je sidebar kunt plaatsen. Je kunt zelf bepalen hoeveel foto’s je per pagina wilt laten zien en het is ook mogelijk om van de foto’s een slideshow te tonen.

Er zijn de laatste tijd echter flink wat updates geweest die deze plugin er niet beter op gemaakt hebben. Het is wel makkelijker geworden om afbeeldingen toe te voegen, maar door een aantal akkefietjes ben ik het vertrouwen in NextGen Gallery kwijtgeraakt en met mij meer mensen. Ik maak daarom geen gebruik meer van deze plugin. De websites waar ik hem geïnstalleerd heb, ben ik langzaam aan het bijwerken zodat ik ook daar de plugin niet meer nodig heb. Maar hoe krijg je dan die mooie galerijen voor elkaar?WordPress galerij optie

De meeste eenvoudige oplossing om een mooie fotogalerij op je WordPress website te maken is de ingebouwde galerij optie! Ja echt, die zit er al een tijdje, maar misschien is het je nog niet opgevallen. Of maak je geen gebruik van de nieuwste versie van WordPress? Dan zou ik dat eerst maar regelen :-). Maar goed, terug naar de ingebouwde galerij optie. Ik leg je hieronder stap voor stap uit waar je deze vindt en hoe deze werkt.

1. Ga naar het bericht of de pagina waar je de galerij wilt invoegen. Klik boven de editor op ‘Media toevoegen’.

2. Er opent een nieuw scherm. Aan de linkerkant zie je onder ‘Media toevoegen’ de optie ‘Galerij aanmaken’ staan. Klik daar op.

3. Je kunt nu het tabblad ‘Bestanden uploaden’ kiezen en de foto’s selecteren die je in de galerij wilt plaatsen. Als je de foto’s al eerder geüpload hebt, selecteer je het tabblad ‘Mediabibliotheek’ en klik je de foto’s aan die je wilt gebruiken. Vergeet niet om eerst na te gaan of je de foto’s verkleind hebt. Foto’s van 1MB zijn niet nodig voor een goede kwaliteit en zorgen er alleen maar voor dat je site trager wordt.

4. Als je alle foto’s geselecteerd hebt, klik je rechts onder op ‘Een nieuwe galerij aanmaken’. Vervolgens krijg je onderstaand scherm. Je kunt nu bij elke foto een onderschrift plaatsen. Aan de rechterkant bij ‘Galerij-instellingen’ kun je aangeven wat er moet gebeuren als je op de foto klikt (kies voor ‘mediabestand’ en lees hoe je voor een mooie lightbox kunt zorgen) en in hoeveel kolommen je foto’s moeten worden weergegeven. Als je de volgorde van de foto’s anders wilt, kun je een foto aanklikken en met je muis ingedrukt verslepen naar een andere plek. Als je klaar bent, klik je rechts onder op ‘Galerij invoegen’.

5. In de editor zie je nu alleen een blauw vlak met een grijs gestippelde rand er om heen. Geen paniek, de galerij staat er echt! Sla het bericht of de pagina op en bezoek je website. Je zult nu zien dat je een nette en geordende galerij hebt, hoera! Als je nog iets wilt wijzigen aan de galerij, klik je in de editor op het blauwe vlak. Er verschijnen nu in de linker boven hoek twee symbolen. Kies het linkersymbool. Doe de aanpassingen en klik op ‘Galerij bijwerken’.Het resultaat van de ingebouwde WordPress fotogalerij optie!

– Zelf de volgorde bepalen
– Zelf het aantal kolommen bepalen
– Zelf een onderschrift toevoegen

Ander formaat foto’s in je WordPress galerij
Zoals je in de galerij hierboven ziet, gebruikt WordPress het standaard 150px x 150px formaat van de thumbnails voor de foto’s in je galerij. Als je wilt dat de foto’s in je galerij een andere afmeting hebben, moet je voordat je de galerij aanmaakt de instellingen voor de thumbnails aanpassen. Dit doe je in het menu bij ‘Instellingen’ -> ‘Media’. Houd er rekening mee dat dit ook invloed heeft op de thumbnails die je elders op je website gebruikt. Mocht je foto’s willen gebruiken die je al eerder geüpload hebt dan zul je ze nogmaals moeten uploaden om het formaat van de aangepaste thumbnails te krijgen.

Galerij verdelen over meerdere pagina’s.
Stel dat je heel veel foto’s in een galerij wilt plaatsen, dan is het voor bezoekers niet prettig als ze eindeloos naar beneden moeten blijven scrollen. Je kunt een plugin gebruik om er voor te zorgen dat de galerij over meerdere pagina’s verdeeld wordt. Onder de galerij komt dan paginanummers te staan zoals op de foto hieronder.

Installeer hiervoor de plugin Paginated Effects Gallery.
Na de installatie en activatie, verschijnt er in het menu bij ‘Instellingen’ een extra optie ‘Paginated Effects’. Ga hier naar toe en vul achter ‘Thumbnails Per Page’ in hoeveel foto’s je per pagina wilt laten zien. Klik op ‘wijzigingen opslaan’. Ga vervolgens terug naar het bericht of de pagina waar je een galerij gemaakt hebt. Plaats boven de galerij deze code: [peg] en sla het bericht of de pagina op. Je galerij wordt nu keurig over meerdere pagina’s verdeeld.

Read More

Een Facebook like box op je WordPress website

Als je een Facebook pagina hebt, is het handig om een Facebook like box op je WordPress website te plaatsen. Bezoekers weten dan direct dat je een Facebook pagina hebt, kunnen zien welke vrienden de pagina al geliked hebben en kunnen de pagina zelf ook liken. Maar hoe zet je die like box netjes op je website? Je kunt gebruik maken van een plugin, maar te veel plugins doen je website geen goed. Ik leg je in deze blog uit hoe je eenvoudig een Facebook like box op je WordPress website kunt plaatsen zonder gebruik te maken van een plugin.Like box maken

Om de code voor je Facebook like box te maken, ga je naar de developers omgeving van Facebook: https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-box-for-pages/. Vul bij ‘Facebook Page URL’ de link van je Facebook pagina in. Als je nog geen mooie link hebt, bezoek je je eigen pagina en kopieer je de link die in de browserbalk staat. Bij ‘Width’ vul je in hoe breed de like box moet worden. Als je de like box in je sidebar of footer gaat plaatsen, is ca 300px goed om mee te beginnen. Bij ‘Height’ kun je invullen hoe hoog de like box moet worden. Als je hier 250px invult, is er genoeg ruimte om twee rijtjes foto’s van personen te laten zien in je like box. Bij ‘Color Scheme’ kun je voor dark (antraciet) of light (lichtgrijs) kiezen.

Er zijn vier opties die je aan kunt vinken om wel of niet in je like box te tonen:

– Show Friends’ Faces: toon de gezichten van vrienden die de pagina al geliked hebben

– Show Posts: toon de nieuwste berichten die je op je Facebook pagina geplaatst hebt

– Show Header: laat een header zien met de profielfoto van je pagina

– Show Border: toon een rand om de like box

Vink aan wat je wilt laten zien en klik daarna op de button ‘Get code’. Je krijgt onderstaand scherm te zien. Bovenin staan vier opties, kies het tabblad ‘IFRAME’. Kopieer alle code van ‘’. Klik de pagina nog niet direct weg. Als je like box straks te breed of te hoog is, kun je dit direct aanpassen en de nieuwe code opvragen.

Facebook like box op je WordPress website plaatsen

Log in op je WordPress website en ga naar ‘Weergave’ – > ‘Widgets’. Bepaal waar je je like box wilt tonen (meest gebruikelijk is in de sidebar of in de footer). Klik aan de linkerkant op de widget ‘Tekst’, selecteer in welke widgetruimte je de like box wilt plaatsen en klik op ‘Widget toevoegen’. Je kunt de widget ook direct naar de widgetruimte slepen.

Geef de widget een titel en plak in het tekstgedeelte daaronder de code die je gekopieerd hebt. Klik daarna op de knop ‘Opslaan’ en taa daa.. je hebt een Facebook like box op je WordPress website zonder een plugin te hebben gebruikt!

Read More

Mobiele website | Optimaliseren voor bezoekers op tablet en telefoon!

Een mobiele website doet het aantal bezoekers explosief stijgen. Meer bezoek, meer gebruikers, meer klanten! Klantvriendelijk, voordelig en aantrekkelijk.

Mobiele website: een website die er precies zoals gewenst – anders gezegd, perfect – uitziet op een mobiele telefoon. Een smartphone of tablet zal de mobiele website weergeven zoals bedoeld, waardoor ook mobiele surfers kunnen genieten van uw mobiele website. Waar een mobiele website eerst behoorde tot een luxe, is deze vandaag de dag niet meer weg te denken van het wereldwijde web. Mede daarom is het ten zeerste aan te raden te kijken naar de mogelijkheden en de voordelen van een mooie, mobiele website.

Waarom zou ik kiezen voor een mobiele website?
We kunnen er lang of kort over zijn: internet is heden en toekomst. Het gebruik van mobiele websites is enorm toegenomen. En natuurlijk, wanneer u uw website en/of webshop opbouwt, zou u graag willen genieten van een groot en het liefst stijgend aantal bezoekers. En hierin speelt een mobiele website een grote en soms zelfs bepalende rol. Een normale website is veelal niet gebruikersvriendelijk voor een mobiele bezoeker. De pagina kan in deze verkeerd, anders of zelfs niet worden weergegeven en dat is natuurlijk het laatste wat u als ondernemer wilt. Ook kan de site zeer traag zijn bij het laden, wat irritatie kan opwekken, hetgeen weer kan zorgen voor het verlies van bezoekers welke overstappen naar de concurrent. Wanneer u op dit moment geen mobiele website heeft, is het daarom goed om te kijken naar de mogelijkheden en de vele voordelen van een mobiele website voor uw bezoekers.

Een mobiele website betreft een site welke optimaal is voor het gebruik en bezoek op een klein scherm (een smartphone, bijvoorbeeld). De browser van de smartphone of ander mobiel apparaat zal de site ‘lezen’ en op die wijze tonen, welke deze denkt te moeten vertalen. Heeft u geen mobiele website, dan kan het mobiele apparaat de site verkeerd weergeven. Een mobiele website is niet afhankelijk van platformen als iOS, Windows Mobile, Android enzovoort, maar beschikt daarentegen over een eigen URL en is daarmee vindbaar op zoekmachines als Google. Sterker nog: de mobiele website wordt tegenwoordig steeds beter vindbaar. Niet mobiele websites krijgen vandaag de dag zogenaamde ‘strafpunten’ van Google, hetgeen kan resulteren in een (zeer) slechte vindbaarheid. Wederom zonde! Duidelijk mag zijn, dat een mobiele website niet alleen gemak kan creëren, maar ook een groot bereik en daarmee meer tot zelfs veel bezoekers. Ik wil een mobiele website: en nu?

Wilt u een mobiele website laten maken? Om te beginnen is het belangrijk om te weten wie uw doelgroep is, hoe vaak er gezocht word op uw site en bijvoorbeeld welke pagina’s van uw website het meest bezocht worden. Denk aan contactformulieren of juist afbeeldingen, lange stukken tekst of juist een snelle switch tussen verschillende pagina’s: dit is bepalend, wanneer u zeker wilt zijn van een optimaal functionerende mobiele site. Wilt u meer weten over de bezoekers van uw website, dan is het aan te raden gebruik te maken van een programma als Google Analytics. Deze kan u specifieke informatie en daarmee meer inzicht geven over de gebruikers en bezoekers van uw site. Wanneer u eenmaal hebt besloten tot het creëren of overstappen op een mobiele website, is het zaak het plan tot uitvoering te brengen. Hiervoor kunt u webdesign bureau inschakelen, welke uw mobiele website tot in de puntjes kan verzorgen.

Read More

Redesign

Redesign: ideaal of zelfs noodzakelijk voor ondernemers met een bestaande website die toe is aan een fris, vernieuwend uiterlijk. Ontdek de voordelen!Redesign is ideaal voor ondernemers met een mooie website die zij vernieuwend en actueel willen houden op het gebied van virtuele creativiteit. Wanneer u uw website voorziet van een redesign, steekt u uw pagina in een nieuw en fris jasje en krijgt uw website een verse en professionele boost. Een redesign kan erg voordelig zijn op meerdere fronten. Wij laat u graag kennis maken met deze voordelen. Nieuwsgierig wat een redesign voor u kan betekenen? Lees dan vooral verder! Wat zijn de voordelen van een redesign?

Het grote voordeel van een redesign is de aandacht die het trekken kan. Uw bestaande klanten weten immers al wat ze van uw bedrijf kunnen verwachten en waar zij haar kunnen vinden. Maar… nieuwe klanten nog niet!

Om mee te kunnen blijven groeien met de huidige (virtuele) technologie, is het in veel gevallen zeer aan te bevelen om te gaan voor een ware redesign van uw website. Zo zullen niet alleen uw bestaande klanten opkijken van dit vernieuwde uiterlijk, maar raken ook potentiële nieuwe klanten geprikkeld dankzij dit redesign. Wellicht heeft u al een professionele en goed lopende website of wellicht wilt u dit juist van uw website maken: een redesign kan de uitkomst bieden. Binnen de huidige, snel groeiende en ontwikkelde virtuele wereld is het noodzakelijk bij de tijd en up-to-date te blijven. Een ander bijkomend voordeel van een redesign kan betreffen dat deze de mogelijkheid biedt tot het omzetten van de website naar een mobiele versie. Hierdoor trekt u meer publiek: ook het mobiele verkeer kan op deze manier gebruik maken van uw pagina, producten en/of diensten. Vandaag de dag bestaan er steeds meer smartphone gebruikers, wat resulteert in een algehele explosieve groei en ontwikkeling binnen webpagina’s. En wanneer u mee wilt groeien, kan een redesign uitermate geschikt – of zelfs noodzakelijk – blijken.  Een mobiele versie van uw website is daarom dus ook aan te raden.Waarom een redesign ideaal kan zijn

Een redesign brengt kosten met zich mee. Dit kan ervoor zorgen dat u mogelijk kampt met twijfels over het beginnen van een redesign. Echter, tegen elke twijfel weegt een voordeel op. Allereerst is het mobiel gebruik in de afgelopen jaren sterk toegenomen. Een redesign kan op deze wijze een bijdrage leveren door het optimaliseren van de website voor smartphones en tablets. Hiermee bereikt u een groter publiek. Daarnaast kunt u middels een redesign gebruik maken van een veilig en gemakkelijk CMS (Content Management System) die ervoor zorgt dat iedereen binnen uw organisatie kan meedraaien met het onderhouden van de website. Een ander voordeel van een redesign is de mogelijkheid tot het versimpelen van het design van uw website. Onnodige informatie wordt verwijderd, overzicht keert terug. Zo ook binnen het uiterlijk van de pagina, wat comfortabel is voor bezoekers.

Middels een redesign kunt u gebruik maken van SEO optimalisatie betreffende de vindbaarheid door zoekmachines als Google. Ook zorgt een redesign voor het gedwongen opnieuw nadenken over de kern van uw pagina: wie, wat en waarom? Waar, wanneer en hoe? Een redesign verfrist niet alleen het uiterlijk, maar ook het innerlijk van de pagina en onderneming. Verbeter uw positie en scherp uw kernpunten aan. Hoewel uiterlijk niet allesbepalend is, speelt deze factor wel degelijk een grote rol. Een redesign zorgt ervoor dat u uzelf als ondernemer en uw bedrijf als onderneming kunt onderscheiden van concurrenten. Dit werft meer bezoekers die kunnen worden omgezet in leads en contacten. Het mag duidelijk zijn: een redesign brengt vele voordelen met zich mee.

Read More

Wat is belangrijk bij het schrijven van website teksten?

Bekijk onze tips:

Teksten schrijven voor uw website is een verhaal apart. Het schrijven van websiteteksten vraagt wat meer dan wat knip- en plakwerk uit uw brochure.  De bezoekers van uw website lezen uw teksten niet (in ieder geval niet in eerste instantie), maar scannen de webpagina razendsnel. Daarbij moet u nog rekening houden met de zoekmachines (SEO).

De bezoeker van uw website scant de webpagina. Hij moet in één oogopslag vinden wat hij zoekt.

Enkele richtlijnen:
Bepaal de doelgroep en spreek zijn taal. Onderzoek eerst wat de doelgroep is voordat u met schrijven begint. Vermijd vakjargon en gebruik de taal van de doelgroep.Verwerk de zoekwoorden in de tekst. Welke zijn de zoekwoorden (keywords) waar de bezoeker op zoekt? Via deze link kunt u onderzoeken welke zoektermen uw potentiele bezoekers gebruiken. De kunst is te zoeken naar een groot zoekvolume met lage concurrentie. (gebruik daarbij de keyword tool van google). Verwerk de zoekwoorden in de tekst. Schrijf pakkende titels. Wanneer de titel niet interessant gevonden wordt, is de kans groot dat de bezoeker de pagina direct weer verlaat.Gebruik de eerste alinea voor een samenvatting. Laat direct duidelijk zijn waar de tekst over gaat en waarom iemand verder moet lezen. Internet gebruikers zijn ongeduldig.Vermeld de unieke voordelen van uw produkt. Wilt u bezoekers aanzetten tot het doen van een conversie? Vergeet niet de unieke voordelen van uw product in de tekst te vermelden.

Zorg voor relevante content.
Google kent meerdere technieken waardoor ze de tekst op pagina’s werkelijk goed kunnen indexeren. Zorg daarom dat de inhoud van de pagina goed is voor de bezoekers. Schrijf unieke teksten. Teksten die teveel op elkaar lijken worden door zoekmachines niet geindexeerd (en daardoor niet gevonden). Gebruik de zoekwoorden een paar keer. Zorg er voor dat het zoekwoord een paar keer in de tekst te lezen is. Gebruik het niet overdadig. Zorg voor spreiding van de zoekwoorden. Probeer het zoekwoord te verwerken in bijvoorbeeld kopjes, de titel, links, etc. Gebruik het zoekwoord in verschillende variaties. Gebruik in de tekst ook varianten van het zoekwoord. (denk daarbij aan enkelvoud, meervoud of synonimen) Leg nadruk op woorden (niet te veel) Door de tekst dikgedrukt te maken kunt u iets meer accent leggen op het onderwerp van de tekst. Doe dit spaarzaam en alleen bij de woorden die het belangrijkst zijn..Laat zien wie u bent en bij wie u hoort. Wanneer u in de tekst linkt naar andere pagina’s over hetzelfde onderwerp weet de zoekmachine bij welke “community” u hoort. Let er daarbij op dat u in de linktekst belangrijke zoekwoorden gebruikt. Houd rekening met de beeldschermlezer. Verhoog de leesbaarheid door de zinnen kort en bondig te houden. Lijstjes of meerdere kopjes werken prima. Zorg voor een prikkel om actie te ondernemen. Wat wilt u dat de bezoeker doet na het lezen van de tekst? De aanvraag van informatie? Het doen van een boeking? Het plaatsen van een reactie? Stimuleer de bezoeker tot het ondernemen van actie en zorg ervoor dat duidelijk is op welke manier ze dat kunnen doen.U kunt natuurlijk ook een professional inschakelen.

Read More