Social media strategie

Je ziet vaak dat bedrijven websites laten maken en denken dat een mooi design genoeg is om bezoekers te trekken. Helaas werkt het zo niet. Je moet een online strategie ontwikkelen om met je website bezoekers te trekken. Dit is niet een eenvoudig klusje. Bedrijven hebben hiervoor een online marketeer of online marketing bureau in dienst. Zij hebben erg veel verstand van SEO en wat er nodig is om je website goed te laten scoren op zoekmachines als Google. Een andere manier om bezoekers te trekken is sociale media. Door middel van social media kan je ervoor zorgen dat jouw doelgroep het bedrijf als een persoon ziet in plaats van een statisch bedrijf. Zorg er daarom voor dat jouw bedrijf een eigen identiteit en karakter krijgt. Hoe je dit het beste aan kan pakken wordt hieronder nader toegelicht.

Identiteit vaststellen

Hoe stel je deze identiteit vast. Begin bij de kern van je bedrijf. Waarom is het bedrijf opgericht? Aan de hand van dit antwoord kan je de visie en missie opstellen. Nu worden deze twee termen vaak door elkaar gebruikt of zelfs gedacht dat deze hetzelfde betekenen. Begin bij het vaststellen van de visie. Hierin staat wat jou toekomstbeeld is. Wat wil jij precies bereiken? In de missie komst te staan hoe je denkt dat je je visie kan bereiken, de weg ernaartoe. Wil je jouw identiteit nog uitgebreider vaststellen, dan is het raadzaam kernwaarden vast te stellen. In de kernwaarde moet het DNA van je bedrijf verwoord worden. Wat zijn de kenmeren die jouw bedrijf uniek maken?

Strategie bepaling

Nu je de identiteit vast hebt gesteld is het van belang dat je een strategie gaat ontwikkelen. Een eenvoudige manier om je strategie vast te stellen is door middel van de SWOT analyse. Hierbij stel je de volgende punten vast: strength (sterkte), weakness (zwakte), opportunities(kansen) en threats (valkuilen). De SWOT analyse is een goede manier om inzicht te krijgen is niet alleen wat er goed kan gaan, maar ook wat eventueel de negatieve gevolgen zullen zijn. Wanneer je hier inzicht in hebt, is het eenvoudiger om de valkuilen te voorkomen.

Content

De grote vraag, welke content moet je dan posten? Vraag jezelf af op welke sociale media jouw doelgroep te vinden is. Je zou ook rekening kunnen houden met de soort content die je wilt plaatsen. Wil je alleen beeld materiaal, alleen tekst of een combinatie hiervan? Bij de combinatie is het raadzaam jezelf af te vragen of je op één sociale media actief wilt zijn of meerdere. Wanneer je kiest voor meerdere media’s zal je ook overal tijd en aandacht in moeten stoppen. Tot slot moet je bepalen wat je dan wilt posten. Hierbij kom je weer terug op het eerste puntje, jouw identiteit. Kies onderwerpen uit die deze identiteit ondersteunen. De content hoeft dus niet alleen maar zakelijk en informerend te zijn. Een grappig berichtje of foto kan er juist voor zorgen dat je toegankelijk wordt. Vooral bij sociale media met beeld, zoals Instagram, is het belangrijk dat al jouw posts bij elkaar de juiste sfeer impressie geven. Je kan het vergelijken met een collage.

 

Read More

Kies voor een specialist op het gebied van AdWords

Bent u op zoek naar een specialist op het gebied van online advertentiecampagnes? Wij hebben diverse experts op het gebied van Google AdWords in huis die u kunnen helpen om een rendabele campagne op te zetten. Ook als u al beschikt over een advertentiecampagne op, kunnen onze experts u helpen om deze te optimaliseren. Hiermee willen we ervoor zorgen dat u voor iedere geïnvesteerde euro, meer rendement terugkrijgt.

Ook voor het optimaliseren van uw huidige AdWords campagne

Heel veel websites en bedrijven beschikken al over een advertentiecampagne op het belangrijkste netwerk van Google. In veel gevallen komt het echter voor dat deze campagnes niet volledig geoptimaliseerd zijn. Het is belangrijk om de campagne regelmatig te controleren en te optimaliseren zodat u zeker weet dat u het maximale rendement uit uw advertentiebudget haalt. Onze specialisten op het gebied van AdWords kunnen daar aan bijdragen

Verhoog uw omzet met een goed bezochte website

Voor uw bedrijf een website laten maken is één ding, ervoor zorgen dat het u wat oplevert een tweede. Wanneer u meer omzet wilt behalen doordat meer mensen uw site bezoeken en dan ook nog daadwerkelijk klant worden, zijn er een paar dingen die u kunt doen. Ten eerste kunt u een tekstschrijver inhuren die ervoor zorgt dat uw site goed gevonden worden. Dit zorgt voor een hogere conversie. Meer mensen bezoeken uw website en meer mensen worden klant. Misschien niet meteen, maar als ze een account aanmaken voor uw webwinkel of zich aanmelden voor uw nieuwsbrief is de eerste stap al gezet.

Verhoog uw omzet op een eenvoudige manier

U kunt zorgen voor meer omzet door goede teksten op uw website te plaatsen. Als u zelf niet sterk bent in het schrijven van deze teksten dan kunt u hiervoor een professionele tekstschrijver inhuren. U vindt meerdere gekwalificeerde tekstbureaus online die u graag van dienst zijn.

Read More

Wat zou een eigen website opleveren?

Heel simpel een eigen website, je eigen URL, geeft je een herkenning. Als mensen of klanten je willen opzoeken kunnen ze naar jouw eigen website. Helemaal ingericht zoals jij dat wilt.

Een website is een verzameling van samenhangende webpagina’s met gegevens. Onder andere tekst, video of afbeeldingen. Deze worden opgeslagen of gehost, dit houdt in dat ze ondergebracht en opgeslagen worden. De website is daarna op het internet gezet en te vinden via je URL. Het worldwide web houdt in dat je op het wereldwijde web zit, afgeleid van de engelse vertaling van site wat plek betekent. Een eigen website kost altijd geld, dit komt omdat je bij het wereld wijde web een plek koopt. Hierdoor kunnen mensen jouw site vinden. Als mensen jouw site veel bezoeken, denk aan Facebook, dan kan je hier geld mee verdienen. Onder andere door views en reclame.

Aan alle voorwaarden voldoen

De eisen waaraan een website moet voldoen worden steeds uitgebreider. Het is niet zo dat dit alleen van overheidswege wordt aangegeven, het heeft ook met ontwikkeling van de digitale wereld te maken. Denk alleen al aan het feit dat er steeds meer soorten apparaten komen waarop we het internet kunnen bekijken. De website moet voor al deze apparaten optimaal zijn. Denk ook aan de vindbaarheid. Ook hier worden steeds meer eisen gesteld door de grote spelers op de zoekmachinemarkt. Wanneer u hier zelf aan gaat beginnen kan dit een flinke opgave zijn, voor een professional is dit natuurlijk anders.

 

De vele mogelijkheden

Met een website kan men alle kanten op. Dit ligt onder meer aan het doel dat u heeft. Wilt u bijvoorbeeld informeren over iets dat uw passie heeft, dan kan dat met een normale website. Wilt u echter ook iets gaan verkopen, dan is een webshop ook noodzakelijk. Deze vorm van e-commerce brengt weer andere regels met zich mee dan normale websites. Om dit allemaal vloeiend te integreren is de hulp van iemand met ervaring in dit vak bijna onontbeerlijk. Vaak zijn deze bedrijven zeer nabij te vinden en is daardoor voor een zachte prijs al veel te bereiken.

Website om leads te genereren

De meeste websites die wij bouwen, zijn bedoeld om leads te genereren. Dat betekent dat we er voor willen zorgen dat mensen op deze website komen en gelijk een offerteaanvraag doen of een bestelling plaatsen bijvoorbeeld. Wilt u ook dat uw bezoekers online leads aanvragen via uw website? Neem dan contact op en laat een geoptimaliseerde website bouwen.

Read More

Maak uw website beter vindbaar met SEO

SEO Is een korte omschrijving van de kunst op je website of webshop hoger in Google te krijgen. Het optimaliseren van je website voor de zoekmachines bestaat namelijk uit veel factoren zoals de leeftijd van je website, de kwaliteit van de content en het aantal inkomende links. Veel bedrijven kiezen er daarom voor om wat hulp in te schakelen bij het optimaliseren van hun website voor de zoekmachines. Voor de meeste websites en ook webwinkels is het organische verkeer vanuit zoekmachines zoals Google namelijk het belangrijkste om klanten te werven.

Wat is SEO?

SEO. De afkorting wordt gebruikt voor Search Engine Optimization. Met deze term wordt zoekmachine optimalisatie bedoeld. Dat is het optimaliseren van uw website met als doel meer bezoekers te krijgen. Door het slim gebruik te maken van relevante zoekwoorden zal uw vindbaarheid op internet groter worden. En dat is tenslotte de bedoeling van de website van uw bedrijf: goed gevonden worden en daarmee meer bezoekers trekken.

Hulp bij SEO inschakelen

Maar hoe doet u dat nou eigenlijk? Dat SEO?  Wanneer u hulp bij SEO nodig hebt kunt u de hulp inschakelen van een deskundige. Deze zal op verschillende punten uw website bekijken. Is de website wel gebruiksvriendelijk? Hoe zit de structuur en technologie in elkaar. En natuurlijk wordt gekeken naar hoe uw website gevonden wordt door zoekmachines. Op basis hiervan wordt advies uitgebracht over hoe u meer bezoekers naar uw website kan trekken.

Natuurlijke zoekresultaten trekken meer bezoekers

Hebt u er wel eens bij stil gestaan hoe u meer bezoekers naar uw website kunt trekken? Het blijkt namelijk dat betaalde advertenties niet altijd de beste resultaten geven. De meeste bezoekers komen toch via een meer natuurlijke weg op uw website terecht. Bezoekers hechten meer vertrouwen in uw website als deze hoog in de zoekmachines staat. Uw website wordt dan als meer relevant, belangrijk en betrouwbaar gezien. En dat is nou juist wat SEO doet, uw website hoog in de zoekmachines laten komen. Schakelt u deskundige hulp bij SEO in en verwelkom meer bezoekers op uw website.

Read More

Waarom een goed logo belangrijk is

Tegenwoordig verkopen we een product en een verhaal. Bij bepaalde merken is het verhaal belangrijker geworden dan het verhaal zelf. Het is een grote uitdaging om een verhaal te creëren waar mensen in geloven en waar ze zich mee willen associëren. Het design van het logo speelt een belangrijke rol in het overbrengen van het verhaal. In dit artikel vertellen we meer over het belang van een goed logo en waar deze aan moet voldoen.

Het belang van een goed verhaal

Tegenwoordig is een goed verhaal enorm belangrijk. Er zijn genoeg merken die meer geld voor hun producten kunnen vragen omdat klanten zich willen associëren met het merk. Als bedrijf zijnde is het niet eenvoudig om een verhaal te creëren waar mensen in geloven. Zoals eerder aangegeven speelt het design van de logo een belangrijk onderdeel in het overbrengen van het verhaal.

Door voor de juiste kleuren en illustraties te kiezen kun je consumenten een bepaald gevoel geven. Het gevoel dat je de consumenten wilt geven hangt natuurlijk helemaal van jezelf af. Wel zal je er rekening mee moeten houden dat iedereen de informatie (dus ook jouw logo) anders verwerkt dan jij dat doet.

Logo ontwerpen uitbesteden

Het is lastig om een ontwerper te vinden waarmee je op één pagina zit. De meeste ontwerpers willen graag hun creativiteit kwijt, terwijl jij al precies weet wat je wilt. De briefing (communicatie tussen de ontwerper en jou als klant) speelt een grote bijdrage in het uiteindelijke resultaat. Meer weten? Bezoek logo ontwerpen.

Read More

Het maximale uit Google Adwords halen. Hoe doe je dat?

Ben je van plan om te gaan starten met Google Adwords? Of heb je al een Google Adwords campagne lopen en denk je hier meer uit te kunnen halen? Lees snel verder. In dit artikel vertellen we jou meer over het starten van een Google Adwords campagne, wat je in je achterhoofd moet houden en hoe je het succes van jouw campagne kunt verhogen. Lees snel verder.

Belangrijke factoren

Er zijn een aantal factoren die enorm belangrijk zijn bij het opzetten van een Google Adwords campagne. Ten eerste is het belangrijk dat je de juiste zoekwoorden uit kiest. Daarbij is het slim om meerdere zoekwoorden uit te proberen om te kijken welk zoekwoord het beste bij jouw landingspagina past. In de meeste gevallen is het slim om voor zoekwoorden te kiezen waar gemiddeld veel op gezocht wordt en waar weinig concurrentie voor is (deze zoekwoorden zijn niet altijd beschikbaar). Vervolgens zal je moeten nadenken over een goede advertentie waarmee je de gebruikers van google overtuigd jouw website te raadplegen.

Daarnaast is jouw landingspagina ontzettend belangrijk. Je kunt veel bezoekers naar jouw website krijgen, maar wanneer de landingspagina niet op de juiste manier ingericht is wordt het natuurlijk een lastig verhaal. Aan de hand van het zoekwoord en een omschrijving van de doelgroep kun je nagaan wat de behoefte van de bezoeker is. Jouw landingspagina zal de bezoeker in deze behoefte moeten voorzien. Daarnaast zal jouw website ook nog eens makkelijk te gebruiken moeten zijn. Haal het maximale uit je Google Adwords campagne.

Het belang van relevante bezoekers
Relevante bezoekers zijn ontzettend belangrijk. Uiteindelijk wil je dat meer mensen jouw website bezoeken, maar deze mensen zullen wel relevant moeten zijn. Wanneer de bezoekers relevant zijn aan de producten of diensten die je aanbiedt is het meer waarschijnlijk dat bezoekers een klant van je worden.

Read More

Een website laten maken in uw regio?

Bent u ook opzoek naar een website die echt werkt voor u? Wie zien in deze tijd veel webdesigns die verouderd zijn en niet mobiel vriendelijk. Het is belangrijk dat u juist een website laat maken die ingericht is zodat u ook daadwerkelijk nieuwe klanten eruit kan generen.

Wij zien vooral in de regio Den Haag, Zoetermeer, Rotterdam, Leiden, Katwijk en Gouda veel internet marketing bureaus die het specialisme missen op gebied van design en internet marketing. Een website laten maken is dus niet zomaar iets. Voor de meesten bedrijven moet hun website als een commerciële medewerker die nieuwe leads of gelijk klanten voor u genereert.

Tegenwoordig is een website niet alleen een visitekaartje op het internet, de meeste ondernemers zijn afhankelijk van hun website, daarom wordt webdesign dus heel erg belangrijk.

Maar alleen een website is niet genoeg, u heeft een website nodig die ook gevonden wordt door uw potentiële klanten op het internet.

Bijvoorbeeld, als u opzoekt bent om een nieuwe website te laten maken in de regio Den Haag wat typt u dan in, in een zoekmachine als Google?

Bijvoorbeeld zoekwoorden als: website laten maken den haag of webdesign den haag zijn wellicht woorden die u zal intypen in de zoekmachine.

Het is dan ook van belang om te kijken hoe de grote spelers in uw branche aanwezig zijn.

Read More

Haal meer uit Internet

Wie heeft er nog geen website? Jij toch wel. Dus je hoort er ook bij! De klanten stromen toe. Of gaat het toch anders? Haal je wel genoeg uit je website? Kan het niet, móet het niet beter?

5 Uitdagingen

#1: laat je bezoeker niet verdwalen. Bij het lezen van gedrukt medium weet je als lezer waar je aan toe bent. Je ziet de beginpagina tot en met de eindpagina. Maar op het web kun je niet zien of je bij het begin bent, hoeveel er is en waar het ophoudt. Bovendien is elke website nog eens anders van opbouw. Het is daarom extra belangrijk met je websitestructuur te letten op een heldere en consistente navigatie, een informatie teksthiërarchie en een duidelijk pad voor de beoogde taakvervulling.

#2: schrijf voor je bedrijf, je lezer én de zoekmachine. Geef de lezer relevante informatie in de taal die hij zelf ook gebruikt, schrap de clichés over hoelang je bedrijf al bestaat. Schrijf eerst beknopt en geef pas meer informatie als de lezer dat wil. Bewaar de verkooppraatjes tot op het moment van sluiten van de verkoop.

#3: krijg het vertrouwen van je bezoeker. Internet is niet ‘persoonlijk’. Probeer het dat wel te maken. Voeg foto’s toe, schrijf persoonlijk. Internet is zelfs potentieel crimineel, dus voeg toe wat de bezoeker op z’n gemak stelt.

#4: maak elke webpagina een binnenkomer of juist niet! Op het web kan elke pagina een binnenkomer zijn van waar uit de bezoeker verder op zoek gaat naar zijn ding. Maak het hem mogelijk. Maar op sommige pagina’s wil je dat de bezoeker niet afgeleid wordt van het doel dat jij probeert te bewerkstelligen. Maak het dan ‘minder mogelijk’.

#5: bouw je webtekst in lijn met het aankoopproces van de klant. Het verkoopproces is als volgt: aanbrengen bezoekers, op gemak stellen, lekker maken, aansporen, koop sluiten. Welkomstpagina, Voorverkooppagina, verkooppagina, aankoopproces.

Read More

Een fotogalerij op je WordPress website: de eenvoudigste manier!

Ik zie regelmatig op Twitter, Facebook en diverse fora de vraag voorbij komen welke plugin je het beste kunt gebruiken om een mooie fotogalerij op je WordPress website te maken. Veel mensen proberen de foto’s stuk voor stuk te plaatsen en dan uit te lijnen en bij te snijden om te zorgen dat het een beetje netjes naast en onder elkaar staat. Dit is bijna niet te doen en zorgt al snel voor een ‘galerij’ die schots en scheef staat. Of ze gebruiken een tabel en plaatsen vervolgens in elke cel een foto. Tabellen moet je alleen inzetten als je ook daadwerkelijk een tabel wilt tonen, verder niet. Veel mensen zien de meest eenvoudige oplossing over het hoofd, terwijl die recht voor hun neus aanwezig is!Plugin NextGen Galery

Vorig jaar zou ik de vraag: “met welke plugin kun je het beste een mooie WordPress galerij maken?” volmondig beantwoord hebben met: “NextGen Gallery“. Een krachtige plugin waarmee je een onbeperkt aantal galerijen kunt maken die je zowel in berichten/pagina’s als in je sidebar kunt plaatsen. Je kunt zelf bepalen hoeveel foto’s je per pagina wilt laten zien en het is ook mogelijk om van de foto’s een slideshow te tonen.

Er zijn de laatste tijd echter flink wat updates geweest die deze plugin er niet beter op gemaakt hebben. Het is wel makkelijker geworden om afbeeldingen toe te voegen, maar door een aantal akkefietjes ben ik het vertrouwen in NextGen Gallery kwijtgeraakt en met mij meer mensen. Ik maak daarom geen gebruik meer van deze plugin. De websites waar ik hem geïnstalleerd heb, ben ik langzaam aan het bijwerken zodat ik ook daar de plugin niet meer nodig heb. Maar hoe krijg je dan die mooie galerijen voor elkaar?WordPress galerij optie

De meeste eenvoudige oplossing om een mooie fotogalerij op je WordPress website te maken is de ingebouwde galerij optie! Ja echt, die zit er al een tijdje, maar misschien is het je nog niet opgevallen. Of maak je geen gebruik van de nieuwste versie van WordPress? Dan zou ik dat eerst maar regelen :-). Maar goed, terug naar de ingebouwde galerij optie. Ik leg je hieronder stap voor stap uit waar je deze vindt en hoe deze werkt.

1. Ga naar het bericht of de pagina waar je de galerij wilt invoegen. Klik boven de editor op ‘Media toevoegen’.

2. Er opent een nieuw scherm. Aan de linkerkant zie je onder ‘Media toevoegen’ de optie ‘Galerij aanmaken’ staan. Klik daar op.

3. Je kunt nu het tabblad ‘Bestanden uploaden’ kiezen en de foto’s selecteren die je in de galerij wilt plaatsen. Als je de foto’s al eerder geüpload hebt, selecteer je het tabblad ‘Mediabibliotheek’ en klik je de foto’s aan die je wilt gebruiken. Vergeet niet om eerst na te gaan of je de foto’s verkleind hebt. Foto’s van 1MB zijn niet nodig voor een goede kwaliteit en zorgen er alleen maar voor dat je site trager wordt.

4. Als je alle foto’s geselecteerd hebt, klik je rechts onder op ‘Een nieuwe galerij aanmaken’. Vervolgens krijg je onderstaand scherm. Je kunt nu bij elke foto een onderschrift plaatsen. Aan de rechterkant bij ‘Galerij-instellingen’ kun je aangeven wat er moet gebeuren als je op de foto klikt (kies voor ‘mediabestand’ en lees hoe je voor een mooie lightbox kunt zorgen) en in hoeveel kolommen je foto’s moeten worden weergegeven. Als je de volgorde van de foto’s anders wilt, kun je een foto aanklikken en met je muis ingedrukt verslepen naar een andere plek. Als je klaar bent, klik je rechts onder op ‘Galerij invoegen’.

5. In de editor zie je nu alleen een blauw vlak met een grijs gestippelde rand er om heen. Geen paniek, de galerij staat er echt! Sla het bericht of de pagina op en bezoek je website. Je zult nu zien dat je een nette en geordende galerij hebt, hoera! Als je nog iets wilt wijzigen aan de galerij, klik je in de editor op het blauwe vlak. Er verschijnen nu in de linker boven hoek twee symbolen. Kies het linkersymbool. Doe de aanpassingen en klik op ‘Galerij bijwerken’.Het resultaat van de ingebouwde WordPress fotogalerij optie!

– Zelf de volgorde bepalen
– Zelf het aantal kolommen bepalen
– Zelf een onderschrift toevoegen

Ander formaat foto’s in je WordPress galerij
Zoals je in de galerij hierboven ziet, gebruikt WordPress het standaard 150px x 150px formaat van de thumbnails voor de foto’s in je galerij. Als je wilt dat de foto’s in je galerij een andere afmeting hebben, moet je voordat je de galerij aanmaakt de instellingen voor de thumbnails aanpassen. Dit doe je in het menu bij ‘Instellingen’ -> ‘Media’. Houd er rekening mee dat dit ook invloed heeft op de thumbnails die je elders op je website gebruikt. Mocht je foto’s willen gebruiken die je al eerder geüpload hebt dan zul je ze nogmaals moeten uploaden om het formaat van de aangepaste thumbnails te krijgen.

Galerij verdelen over meerdere pagina’s.
Stel dat je heel veel foto’s in een galerij wilt plaatsen, dan is het voor bezoekers niet prettig als ze eindeloos naar beneden moeten blijven scrollen. Je kunt een plugin gebruik om er voor te zorgen dat de galerij over meerdere pagina’s verdeeld wordt. Onder de galerij komt dan paginanummers te staan zoals op de foto hieronder.

Installeer hiervoor de plugin Paginated Effects Gallery.
Na de installatie en activatie, verschijnt er in het menu bij ‘Instellingen’ een extra optie ‘Paginated Effects’. Ga hier naar toe en vul achter ‘Thumbnails Per Page’ in hoeveel foto’s je per pagina wilt laten zien. Klik op ‘wijzigingen opslaan’. Ga vervolgens terug naar het bericht of de pagina waar je een galerij gemaakt hebt. Plaats boven de galerij deze code: [peg] en sla het bericht of de pagina op. Je galerij wordt nu keurig over meerdere pagina’s verdeeld.

Read More

Een Facebook like box op je WordPress website

Als je een Facebook pagina hebt, is het handig om een Facebook like box op je WordPress website te plaatsen. Bezoekers weten dan direct dat je een Facebook pagina hebt, kunnen zien welke vrienden de pagina al geliked hebben en kunnen de pagina zelf ook liken. Maar hoe zet je die like box netjes op je website? Je kunt gebruik maken van een plugin, maar te veel plugins doen je website geen goed. Ik leg je in deze blog uit hoe je eenvoudig een Facebook like box op je WordPress website kunt plaatsen zonder gebruik te maken van een plugin.Like box maken

Om de code voor je Facebook like box te maken, ga je naar de developers omgeving van Facebook: https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-box-for-pages/. Vul bij ‘Facebook Page URL’ de link van je Facebook pagina in. Als je nog geen mooie link hebt, bezoek je je eigen pagina en kopieer je de link die in de browserbalk staat. Bij ‘Width’ vul je in hoe breed de like box moet worden. Als je de like box in je sidebar of footer gaat plaatsen, is ca 300px goed om mee te beginnen. Bij ‘Height’ kun je invullen hoe hoog de like box moet worden. Als je hier 250px invult, is er genoeg ruimte om twee rijtjes foto’s van personen te laten zien in je like box. Bij ‘Color Scheme’ kun je voor dark (antraciet) of light (lichtgrijs) kiezen.

Er zijn vier opties die je aan kunt vinken om wel of niet in je like box te tonen:

– Show Friends’ Faces: toon de gezichten van vrienden die de pagina al geliked hebben

– Show Posts: toon de nieuwste berichten die je op je Facebook pagina geplaatst hebt

– Show Header: laat een header zien met de profielfoto van je pagina

– Show Border: toon een rand om de like box

Vink aan wat je wilt laten zien en klik daarna op de button ‘Get code’. Je krijgt onderstaand scherm te zien. Bovenin staan vier opties, kies het tabblad ‘IFRAME’. Kopieer alle code van ‘’. Klik de pagina nog niet direct weg. Als je like box straks te breed of te hoog is, kun je dit direct aanpassen en de nieuwe code opvragen.

Facebook like box op je WordPress website plaatsen

Log in op je WordPress website en ga naar ‘Weergave’ – > ‘Widgets’. Bepaal waar je je like box wilt tonen (meest gebruikelijk is in de sidebar of in de footer). Klik aan de linkerkant op de widget ‘Tekst’, selecteer in welke widgetruimte je de like box wilt plaatsen en klik op ‘Widget toevoegen’. Je kunt de widget ook direct naar de widgetruimte slepen.

Geef de widget een titel en plak in het tekstgedeelte daaronder de code die je gekopieerd hebt. Klik daarna op de knop ‘Opslaan’ en taa daa.. je hebt een Facebook like box op je WordPress website zonder een plugin te hebben gebruikt!

Read More