Je webwinkel logistiek uitbesteden

Tegenwoordig beginnen er vooral veel vrouwen, die niet meer voor een baas willen werken, met een webwinkel. Zij beginnen dus voor zichzelf. Voordat je met een webwinkel kunt beginnen, moet je eerst goed nadenken over de producten die je wilt gaan verkopen via je webwinkel.

Wil je een breed assortiment gaan aanbieden in je webwinkel of wil je een specifiek afgebakend deel?

Je moet een pakkende bedrijfsnaam hebben bij de producten die je verkoopt. Zorg ervoor dat je bedrijfsnaam direct in een domeinnaam wordt geregistreerd. Je moet herkenbaar, bereikbaar zijn en een bepaalde uitstraling hebben. Webwinkel logistiek is daarnaast zeer belangrijk.

Voordat je producten gaat verkopen moet je je inschrijven bij KvK. Zij geven de gegevens door aan de belastingdienst. Lees eerst de regels van de belastingdienst door, omdat je je zult moeten houden aan wettelijke regels.

Zorg bij het opmaken van je webshop dat de artikelen goed wordt gerangschikt, zodat de producten die je verkoopt gemakkelijk te vinden zijn.

Het ontwerp moet aansluiten voor de herkenning en betrouwbaarheid van je huisstijl.

Gebruik bij ieder product goede foto’s en maak een duidelijke omschrijving.

Optimaliseer je webwinkel voor zoekmachines. Je kunt gebruik maken van Google Adwords, zodat je bovenaan de zoekresultaten komt te staan.

Wanneer je dat allemaal hebt doorgewerkt, kun je eindelijk producten gaan verkopen. Je moet een voldoende voorraad producten hebben dus ook een goede opslagruimte.

De verkoop
In het begin zal de verkoop van de producten nog niet zo veel zijn. Je kunt de producten die je via je webwinkel verkoopt zelf nog wel inpakken, adresseren en versturen. Daarnaast moet je wel goed je boekhouding bijhouden en je webwinkel regelmatig aanpassen. Er moeten ook steeds nieuwe producten worden toegevoegd. Wanneer je succes begint te krijgen en je verkoopt veel producten, zullen de werkzaamheden je boven je hoofd gaan groeien. Dan moet je maatregelen gaan nemen om ervoor te zorgen dat je niet overwerkt geraakt. Op zo’n moment is het belangrijk dat je gaat samenwerken met een e-commerce fulfilment servicebedrijf. Ze nemen alle logistieke handelingen van je over.

Een e-commerce fulfilment servicebedrijf
Omdat je een goed e-commerce fulfilment servicebedrijf wilt hebben, is het belangrijk dat je je daar eerst in gaat verdiepen. Heb je er een gevonden dan kun je samen een contract opstellen. Het contract moet door beide partijen ondertekend worden. Wanneer dat is gedaan, kun je de webwinkel koppelen aan het netwerk van het servicebedrijf. Het e-commerce fulfilment servicebedrijf zorgt voor de voorraad, opslag van de producten, verzenden van bestellingen en het terugontvangen van artikelen die door de klant worden teruggestuurd. Deze producten moeten verwerkt worden zoals volgens het contract is afgesproken. Sommige producten kunnen weer worden verkocht tegen een behoorlijke korting. De klanten kunnen nu 24/7 de producten bestellen. Daardoor zal je ook meer producten gaan verkopen. De producten die besteld worden, kun je ook allemaal zelf bijhouden. Door deze manier van werken, kun je zelf meer tijd besteden aan je webwinkel. Je hebt tijd om de producten en prijzen van concurrenten te bekijken en als het nodig is je eigen producten daarop aan te passen. Je zult meer vrije tijd hebben. Dat is goed, omdat het leven niet alleen uit werken moet bestaan.

 

Bron: Ecommerce Webshops